www.rekentoetsen.tk
Ik heb samen met een waarde vrind een webpaginaatje gemaakt voor studenten aan de/ een Pedagogische Academie. Het is een pagina inzake het rekenwerk (de rekentoets), want zoals jullie vast en zeker weten gaat het niet goed met de toekomstige leerkrachten in het basisonderwijs als het op de rekentoets aankomt. Met deze pagina hebben wij gepoogd een naslagwerk te creëren waarlangs de toekomstige studenten hun voorbereiding op de rekentoets kunnen laten verlopen.
Wat vinden de wakkereburgers ervan? Mist er nog iets?
18 november 2007 @ 15:38 -
Ik heb die toetsen eens even doorgenomen. Waarom zakken mensen hier in godsnaam op? Ik kan er echt niet bij, maar het zal wel aan mij liggen.
18 november 2007 @ 17:19 -
Jammer van die .tk balk… Maar voor de rest ziet er hele aardig uit toch? Ik vond alleen de kwaliteit van de scans van die oefentoetsen niet al te best. Ik kan hier en daar maar moeilijk lezen wat nu de vraag (of de antwoorden) waren.
Qua nivo: tsja, ik ben zelf ook absoluut geen (hoofd)rekenwonder en moest af en toe ook wel even goed nadenken, maar het is zeker niet ondoenbaar… 🙂
19 november 2007 @ 09:13 -
Een goed initiatief. Ik mis niets.
19 november 2007 @ 09:42 -
Ik sluit mij geheel aan bij bovenstaande reactie.
19 november 2007 @ 10:45 -
16/8*2 = 4
Ik zou pardoes gedacht hebben dat het antwoord1
is. De Pabo is toch nog lastiger dan ik dacht.19 november 2007 @ 10:49 -
16/8*2 = 4
Ik zou zomaar gezegd hebben dat het1
is. Die pabo is toch nog een stuk lastiger dan ik dacht…19 november 2007 @ 10:49 -
[quote comment=”43074″]
16/8*2 = 4
Ik zou pardoes gedacht hebben dat het antwoord1
is. De Pabo is toch nog lastiger dan ik dacht.[/quote]Euh.. dat is toch ook 1? ‘Meneer V(ermenigvuldigen)an D(elen)ale wacht op antwoord…’ Dus eerst vermenigvuldigen (8 * 2) en dan pas delen (16 / 16) is toch echt 1… *verbaasd*
19 november 2007 @ 12:00 -
[quote comment=”43076″][quote comment=”43074″]
16/8*2 = 4
Ik zou pardoes gedacht hebben dat het antwoord1
is. De Pabo is toch nog lastiger dan ik dacht.[/quote]Euh.. dat is toch ook 1? ‘Meneer V(ermenigvuldigen)an D(elen)ale wacht op antwoord…’ Dus eerst vermenigvuldigen (8 * 2) en dan pas delen (16 / 16) is toch echt 1… *verbaasd*[/quote]
16 : 8 x 2 = 1 ??
GS en Robert toch! 🙂
Let goed op de regel: ‘ze gaan zoals ze staan’, ofwel: berekenen in de volgorde waarin het staat:
16 : 8 = 2… x 2 = 4
Bij de oude regel ‘MVDWOA’ zou de uitkomst inderdaad 1 zijn.
16 : 8 x 2 = eerst vermenigvuldigen (8 x 2 = 16) Dan wordt de som
16 : 16 = 1 (dus fout)
TSja, ik kan er ook niets aan doen.. 🙂
19 november 2007 @ 12:53 -
Dus ze vervangen zomaar even een basis regel van de wiskunde? Dat is op zijn minst vreemd te noemen… Zeker omdat ergens in de oefentoets stond dat je ‘zo nodig Mijnheer van Dale moest toepassen’…
19 november 2007 @ 15:20 -
Ik dacht dat een deling (breuk) altijd al de voorang kreeg…
19 november 2007 @ 16:26 -
haakjes hadden altijd vooRRang…let op je spelling Merino….misschien doet een bezoekje aan de toekomstige site http://www.taaltoetsen.tk wonderen?
20 november 2007 @ 00:51 -
Verdomme… op heterdaad.