Simpel idee voor de muziekindustrie

Een geniaal plan: verplicht mensen die gratis muziek willen downloaden om naar een commercial te kijken. Hoe populairder de artiest, hoe duurder de commercials. Briljant!

Lees verder

Share

7 reacties op “Simpel idee voor de muziekindustrie”

  1. Merino Zegt:

    [quote post=”5412″]Hoe populairder de artiest, hoe duurder de commercials. Briljant! [/quote]

    Ik pleit voor: Hoe populairder de artiest, des te langer de commercial. Zo zal er ook meer evenwicht ontstaan tussen populaire shit en minder populaire ‘echte’ muziek.

  2. RW Zegt:

    Ja heel goed! Onbekend talent downloaden: 5 seconden wachten. Frans Bauer downloaden: 2 minuten wachten. heb je ook nog wat tijd voor bezinning.

  3. Merino Zegt:

    En kun je halverwege nog besluiten terug te komen op je downloadbeslissing idd. Net als bij het plan voor de Paddoverkoop met drie dagen bedenktijd.

  4. robert Zegt:

    Klinkt eigenlijk als Google’s adwords… En is inderdaad helemaal geen slecht idee… 🙂

    Nadeel is natuurlijk dat als 1 iemand die dingen (met reclame) gedownload heeft, hij ze vervolgens op BitTorrent ofzo gooit zodat de rest van de wereld ze kan downloaden zonder de reclame te zien…

  5. RW Zegt:

    [quote comment=”43233″]
    Nadeel is natuurlijk dat als 1 iemand die dingen (met reclame) gedownload heeft, hij ze vervolgens op BitTorrent ofzo gooit zodat de rest van de wereld ze kan downloaden zonder de reclame te zien…[/quote]

    Dat zou kunnen… maar aan de andere kant… waarom zou je die moeite doen? reclame kijken -> album downloaden -> zippen of torrent maken, uploaden…
    Er zullen vast mensen zijn die dat gaan doen maar persoonlijk wil ik best een commercial uit zitten om snel en zonder problemen een liedje of album te downloaden.

  6. GS Zegt:

    Slecht plan. Reclame is eigenlijk net zoiets als een wapenwedloop.

    Eigenlijk? Nee, precies hetzelfde. Reclame is alleen voordelig voor de ondernemer die op deze manier z’n omzet vergroot door het overnemen van klanten en daarmee z’n concurentie uitschakelt. Reclame is niet voordelig voor klanten. Die betalen er uiteindelijk voor.

    Oh ja, reclame is natuurlijk ook voordelig voor degenen die reclame maken, maar dat is maar een kleine groep.

    Verder is het zo dat er al veel te veel culturele evenementen voornamelijk uit reclamegeld betaald worden. Daarmee maak je kunst en cultuur sterk afhankelijk van de grillen van het grootkapitaal. Uitermate onwenselijk. Je kiest op die manier niet meer zelf welke muziek je wilt horen. Dat doet de reclame industrie die alleen die muzikanten financiert die veel kijkers trekken.

    Kortom; ik heb dus liever niet dat we gratis muziek krijgen als we een stukje reclame voor lief nemen.

  7. RW Zegt:

    Alle muziek die gemaakt wordt kan op deze manier gepubliceerd worden. Ook obscure en onbekende muziek. Indien je gewoon wilt betalen kun je altijd nog naar de winkel gaan en een schijfje aanschaffen. Verder staat het elke muzikant vrij een website te beginnen en zelf een handeltje op te zetten, reclamevrij.

    Nu is het zo dat er veel muziek gratis wordt gedownload zonder dat ook maar iemand daar iets voor terug krijgt.

Reageer

XHTML: Je kunt de volgende tags gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> of .